יום שלישי, 29 בינואר 2013

וואבי סאבי -חלק 2 - הוראות למשתמש

בפוסט הקודם שעסק בוואבי סאבי הצגתי את השקפת העולם של התורה ואת מקורותייה, כמו כל השקפת עולם שמקורה במזרח היא הגיעה ואומצה בעולם המערבי, הפעם אעסוק בוואבי סאבי בעולמנו ובחיינו בעיקר דרך הבית שלנו והחללים בהם אנחנו נמצאים. 

ממש על אצבע אחת 




תזכורת : הוובי סאבי עוסק בכמה דברים:

דבר אינו נשאר לעד
דבר אינו מסתיים לעולם
דבר אינו מושלם

כאשר אנו מדברים על עיצוב - הוואבי סאבי  שואל 3 שאלות:

האם הדבר הוא שימושי ?
האם הדבר  הוא יפה ? 
האם הדבר הוא בעל משמעות  ? 

אם חושבים על זה, נוכל לומר זאת ולשאול את השאלות האלו על כל דבר בחיינו, הסוד הוא למצוא את היופי בחוסר השלמות, בטבע ובטבעי. העיצוב בוואבי סאבי שואב מהמינימליזים ומפשטות החפצים המקיפים אותנו כמו גם בתכנון החלל  בו אנו נמצאים, אנחנו צריכים להגיע לרמה הבסיסית של השימוש היופי והנוסטלגיה בהם. 



עצב את ביתך וחייך בפשטות :  כשאתם בוחרים פריטים לביתכם בחרו את אלו שנוצרים בתוכם זכרונות וסיפורים טובים ולאו דוקא את אלו היקרים ביותר.




ההנאה מדברים טבעיים : בחרו פריטים המכילים חומרים, דוגמאות, צבעים וטקסטורות שניתן למצוא בטבע, כאלו המחברים אותנו לארץ, לאדמה, לטבע.


 העריכו את ביתכם והרהיטים שלכם, לא חשוב עד כמה הם בלתי מושלמים.  


  
כמה מיסודות העיצוב בוואבי סאבי 

הוואבי סאבי מאמין ב HOMEMADE , באורגני, בחפצים בעלי היסטוריה שהתבלו בפשטות נעימה אינטימית  לא כאלו הניתנים להזמנה מקטלוג.
 אותנטיות זה כל העניין. 


  • חוסר ערבוביה 
שמרו את הפנים חסכוני חשוב לדעת מה לא לקנות ולא רק מה לקנות המנעו מחלל צפוף ועמוס חפצים, בנו לכםחלל פתוח אורירי אך הזהרו מהפגנתיות של צנע ,המילה היא מינמליזים. 






  • התמקדו בטבעי אורגני חומרים וצורות 
 חפשו דרכים להכניס את הטבע פנימה כיסוי מיטה מכותנה, שטיח יוטה, שולחן אלון מבוקע ורצפת במבוק וזכרו: חומרים טבעיים לא חייבים להיות מהמשובחים ביותר, הוואבי סאבי מעריך חומרים טבעיים כמו נייר, במבוק, בוץ ואבן. שייש יקר וגרניט הם אומנם טבעיים אבל לא מספיק צנועים עבור הוואבי סאבי .





  • המנעו מסימטריה  
וואבי סאבי נסמך על אסימטריה, המטרה היא להסתכל אל מעבר ליופי הקונבנציונלי ולמצוא יופי גם בדברים, שאחרים, אולי אפילו, יגדרו כמכוערים. המנעו מלהתאים הכל להכל ולכו על כיוונים פחות מתוכננים  וצפויים :
שידות לצד המיטה לא חייבות להיות זהות ... 








  • תנו לדברים להתיישן 
האם הילדים שרטו את שולחן הסלון? האם החתול שוב שייף את ציפוניו על השטיח ?
האם סדקת כלי? נהדר- הוואבי סאבי מעריך את הזמן שעובר על הפרטים ואת סימני החיים שלהם רק זכרו לא ללכת רחוק מידי וואבי סאבי לא אומר מבולגן  או מרושל, אז כשדברים באמת צריכים להיו ת מתוקנים תקנו אותם .



כן

לא כל כך





  • השתמשו בצבעים טבעיים 
צבעים  אמורים לעזור לנו ליצור את הרוגע, האינטימיות והשלווה שמתאימים לנו, צבעים שעוזרים לנו בזה הם צבעים השואבים מהטבע, מצמחים ,מאבנים, מעצים:  ירוקים חומים אפורים לבנים .




  • יד2
אין צורך להוסיף יותר מידי -חנויות יד שנייה, שווקי פשפשים ,חנויות וינטאג : לרכוש חפצים בעלי היסטוריה כאלו שיש להם כבר מורשת ואתם מקבלים אותה במחיר מוזל .










  • הכנסו את הטבע הביתה 
צמחים, אבנים, סלעים, קרשים כל אלו יכולים לשמש בביתנו וליצור את הקשר עם הטבע והחוץ .









  • עשו בעצמכם 
וואבי סאבי מאמין בתוצרת עצמית ועבודות יד. אז למה לא לבנות שולחן בעצמנו? למה לא לתקן כסא שבור ? למה לא לצייר תמונה ? עשייה עצמית נותנת לבית שלנו את הזהות האישית והמיוחדת רק לו - שלא ניתנת למציאה בשום מקום אחר.










ממש ממש על קצה המזלג כמה טיפים להתחלה - ולא שמעתם את הסוף ממני בנושא.. 






תגובה 1:

Blogger Wordpress Gadgets